היכן תרצה לבקר בדבלין

    • אתרי תיירות (35)

    • טריניטי קולג'

      טריניטי קולג' או אוניברסיטת דבלין הוא מוסד החינוך האקדמי העתיק ביותר באירלנד. המוסד הוקם בדבלין על ידי אליזבת הראשונה בשנת 1592 והוא ממוקם בלבה של דבלין, מול בית הפרלמנט הישן של אירלנד. טריניטי קולג' משתרע על 190 דונם, ומכיל בתוכו שילוב של מבנים חדשים וישנים, מספר חצרות נרחבות, ושני מגרשי דשא. המוסד האקדמי מכיל קולג' ואוניברסיטה כאשר הקולג' מהווה למעשה את המוסד היחיד של האוניברסיטה, ובכך למעשה שני המוסדות הם אחד. ההבדל היחיד בין שני המוסדות הוא שבעוד הקולג' אחראי על תוכניות הלימודים, והסגל האקדמי, האקדמיה אחראית על אישור התארים של הבוגרים בקולג'. נכון ל-2015 מרי רובינסון משמשת כצ'נסלור של האוניברסיטה.

      זמן באתר: שעתיים
    • Phoenix Park

      פיניקס פארק (באנגלית: Phoenix Park) אשר ממוקם בדבלין הוא אחד הפארקים המגודרים הגדולים באירופה. גודלו 7,070 דונם והוא כולל בתוכו את גן החיות של דבלין, מועדון קריקט, מגרש פולו גדול, מונומנטים שונים, טירה וגנים. הפארק הוא אף מקום משכנם של נשיא אירלנד ושגריר ארצות הברית. מקור השם הוא גאלי - fionn uisce - "מים זכים", כניגוד לשמה הגאלי הקדום של העיר דבלין - "מים עכורים", בשל השפך הביצתי של נהר הליפי. בפארק ניתן למצוא חיות כגון יחמורים, ארנבים סנאים ועוד, אשר מסתובבים חופשי.

      זמן באתר: שעתיים
    • Market Street South

      Guinness Storehouse is a tourist attraction at St. James's Gate Brewery in Dublin, Ireland. Since opening in 2000, it has received over twenty million visitors. It is open from 9.30am daily with last entry at 5pm and closing at 7pm. The Storehouse covers seven floors surrounding a glass atrium shaped in the form of a pint of Guinness. The ground floor introduces the beer's four ingredients (water, barley, hops and yeast), and the brewery's founder, Arthur Guinness. Other floors feature the history of Guinness advertising and include an interactive exhibit on responsible drinking. The seventh floor houses the Gravity Bar with views of Dublin and where visitors may drink a pint of Guinness included in the price of admission, which is €25 at the door with varying discounts for online booking. There is also an experimental taproom located in the heart of the working St James Gate brewery, home to the small batch beer creations from the innovation brewers at Guinness which visitors can visit for a unique experience https://www.guinnessopengate.com/.

      זמן באתר: שעתיים
    • רחוב גרפטון

      רחוב גרפטון (באירית: Sráid Grafton , באנגלית: Grafton Street) הוא אחד משני רחובות הקניות העיקריים במרכז דבלין, כשהשני הוא רחוב הנרי. תחילתו מדרום בפארק סיינט סטפנ'ס גרין, וסופו בצפון בכיכר קולג' גרין. הרחוב נקרא על שמו של הנרי פיצרוי, הדוכס הראשון של גרפטון, שהיה בעליו של קרקע באזור. הרחוב נסלל ב-1708 על ידי משפחת דוסון, והרחוב המקביל נקרא רחוב דוסון על שמם. בתחילת שנות ה-80 של המאה העשרים, הפך הרחוב למדרחוב, מלבד קטע קצר שבין הרחובות נסאו וקולג' גרין. בקטע הזה נמצאים שני אתרים ידועים: בית פרובוסט'ס מהמאה ה-18 שבו מתגורר ראש טריניטי קולג', ופסלה של מולי מאלון מסוף המאה ה-19 אשר הפך למקום מפגש ידוע בדבלין. ברחוב פועל משנת 1927 בית הקפה בוולי'ס אוריינטל. ב-2004 הודיע בית הקפה על סגירתו, יחד עם הסניף ברחוב ווסטמורלנד. לאחר מאבק ציבורי שכלל את ראש עריית דבלין, קטרין בירן, נפתח מחדש בית הקפה ברחוב גרפטון.

      זמן באתר: שעתיים
    • National Botanic Gardens

      The National Botanic Gardens (Irish: Garraithe Náisiúnta na Lus) is a botanical garden, located in Glasnevin, 5 km north-west of Dublin city centre, Ireland. The 19.5 hectares are situated between Prospect Cemetery and the River Tolka where it forms part of that river's floodplain. The gardens were founded in 1795 by the Dublin Society (later the Royal Dublin Society) and are today in State ownership through the Office of Public Works. They hold 20,000 living plants and many millions of dried plant specimens. There are several architecturally notable greenhouses. Today the Glasnevin site is the headquarters of the National Botanic Gardens of Ireland which has a satellite garden and arboretum at Kilmacurragh in County Wicklow. The gardens participate in national and international initiatives for biodiversity conservation and sustainable development. The Director, Dr. Matthew Jebb, is also Chairman of PlantNetwork: The Plant Collections Network of Britain and Ireland. It is Ireland's seventh most visited attraction, and the second most visited free attraction.

      זמן באתר: שעתיים
    • Glasnevin Cemetery Museum

      בית הקברות גלאסנווין (באנגלית: Glasnevin Cemetery; אירית: Reilig Ghlas Naíon) הוא בית הקברות הקתולי המרכזי של דבלין, בירת אירלנד.

      זמן באתר: 3 שעות
    • The Oscar Wilde Memorial

      The Oscar Wilde Memorial Sculpture is a collection of three statues in Merrion Square in Dublin, Ireland, commemorating Irish poet and playwright Oscar Wilde. The sculptures were unveiled in 1997 and were designed and made by Danny Osborne.

      זמן באתר: 15 דקות
    • Jameson Distillery Bow St.

      Jameson Distillery Bow St. (informally the Jameson Distillery) is an Irish whiskey tourist attraction located just off Smithfield Square in Dublin, Ireland. Jameson Distillery Bow St. is the original site where Jameson Irish Whiskey was distilled until 1971. It is now a visitors centre that provides guided tours, tutored whiskey tastings, JJs bar and a gift shop.

      זמן באתר: שעתיים
    • St Patrick's Cathedral

      Saint Patrick's Cathedral (Irish: Ard-Eaglais Naomh Pádraig) in Dublin, Ireland, founded in 1191, is the National Cathedral of the Church of Ireland. With its 43-metre (141 ft) spire, St. Patrick's is the tallest church (not Cathedral) in Ireland and the largest. Christ Church Cathedral, also a Church of Ireland cathedral in Dublin, is designated as the local Cathedral of the diocese of Dublin and Glendalough.

      זמן באתר: שעה
    • טמפל בר

      טמפל בר (באירית: Barra an Teampaill, באנגלית: Temple Bar), הוא שמו של אזור בגדה הדרומית של נהר הליפי במרכז העיר דבלין, בירת אירלנד. האזור מהווה את המרכז התרבותי של דבלין, וכן רובע חיי הלילה הדבלינאים, ומוקד תיירותי. טמפל בר, בניגוד לחלקי העיר הסובבים אותו, שמר על תבנית הרחובות מתקופת ימי הביניים והוא מתאפיין ברחובות צרים המרוצפים באבני רחוב.

      זמן באתר: שעתיים
    • Saint Stephen's Green

      St Stephen's Green (Irish: Faiche Stiabhna) is a city centre public park in Dublin, Ireland. The current landscape of the park was designed by William Sheppard. It was officially re-opened to the public on Tuesday, 27 July 1880 by Lord Ardilaun. The park is adjacent to one of Dublin's main shopping streets, Grafton Street, and to a shopping centre named for it, while on its surrounding streets are the offices of a number of public bodies as well as a stop on one of Dublin's Luas tram lines. It is often informally called Stephen's Green. At 22 acres (8.9 ha), it is the largest of the parks in Dublin's main Georgian garden squares. Others include nearby Merrion Square and Fitzwilliam Square. The park is rectangular, surrounded by streets that once formed major traffic arteries through Dublin city centre, although traffic management changes implemented in 2004 during the course of the Luas works have greatly reduced the volume of traffic. These four bordering streets are called, respectively, St Stephen's Green North, St Stephen's Green South, St Stephen's Green East and St Stephen's Green West.

      זמן באתר: שעה
    • St. Audoen's Church of Ireland

      St Audoen's Church () is the church of the parish of Saint Audoen in the Church of Ireland, located south of the River Liffey at Cornmarket in Dublin, Ireland. This was close to the centre of the medieval city. The parish is in the Diocese of Dublin and Glendalough. St Audoen's is the oldest parish church in Dublin and still used as such. There is a Roman Catholic church of the same name adjacent to it.

      זמן באתר: שעה
    • טירת דבלין

      טירת דבלין (באנגלית: Dublin Castle, באירית: Caisleán Bhaile Átha Cliath) היא טירה הממוקמת בדבלין שבאירלנד. הטירה הייתה מושב השלטון של בריטניה והממלכה המאוחדת משנת 1171 ועד לשנת 1922. תאריך הקמת הבניין עצמו מתוארך למאה ה-18, למרות שטירה עמדה באתר מאז ימי ג'ון הראשון. בין המבנים שקיימים בימינו בטירה ניתן למנות את: המגורים של משנה המלך, ששימשו בעבר את השליט הבריטי של אירלנד, וכיום משמשים כמקום מגורים לבני מלוכה מבקרים. הכנסייה המלכותית של טירת דבלין, שימשה בעבר ככנסייה הרשמית של משנה המלך הבריטי באירלנד. אולם סנט פטריק, אולם נשפים גדול, שכיום משמש כאתר משיחתם לתפקיד של נשיאי אירלנד. חדר הכס המלכותי, שמכיל כס מלכות מימיו של ויליאם השלישי מלך אנגליה מסוף המאה ה-17.הטירה מילאה מספר תפקידים לאורך ההיסטוריה. תפקידה הראשון והבולט ביותר היה לשמש כמגורים מלכותיים, ששימשו את המשנה למלך של אירלנד, נציג המלך או המלכה הבריטים. מגורי המשנה למלך (שכיום נקראים מגורי המדינה) מהווים עד היום את אחד מהאתרים המרשימים בדבלין, ומשמשים כאתר בו נערך טקס המינוי הרשמי של נשיא אירלנד. הטירה שימשה גם כמשרדו של המזכיר הכללי הבריטי של אירלנד, שהיה האדם השני בחשיבותו בשלטון הבריטי באירלנד. במהלך השנים הפרלמנט האירי ובתי המשפט נהגו להתכנס בטירה עד לבנייתם של מבנים ייעודיים למטרות אלה. הטירה שימשה גם כבסיס צבאי. הטירה שימשה גם לשמירתם של יהלומי הכתר האיריים, עד לגניבתם ב-1907. כיוון שהטירה שימשה כמרכז הכוח האנגלי בדבלין, השתרש המונח "קתולי של הטירה", בהקשר לקתולים אירים שנחשבו כתומכי הממשל הבריטי באירלנד. במהלך מלחמת העצמאות האירית הייתה טירת דבלין מרכז העצבים של הבריטים במאמציהם לדכא את המרידה האירית. במהלך המאבק, מנהיג הIRA מייקל קולינס גייס בלש ממשטרת המטרופולין של דבלין, שעבד בטירה, כסוכן של המחתרת האירית. באמצעותו הצליח קולינס לחדור לתיקים של סוכני המודיעין של בריטניה באירלנד, ובכך לחשוף אותם ולנטרל את תועלתם. הטירה הפסיקה לשמש למטרות ממשלתיות של בריטניה עם הקמתה של מדינת אירלנד החופשית ב-1922. הטירה שימשה מספר שנים כבית הזמני של מוסדת המשפט האירים. לאחר שבתי המשפט עברו ממנה, שימשה הטירה למטרת טקסיות. איימון דה ואלירה, בתוקף תפקידו כנשיא המועצה המבצעת של אירלנד, קיבל, בשמו של המלך ג'ורג' החמישי כתבי מינוי של שגרירים בשנות ה-30 של המאה העשרים. בשנת 1938 מונה דאגלס הייד לתפקיד נשיאה הראשון של מדינת אירלנד החדשה בטקס רשמי בטירה זו. טקסים מינוי אלה חזרו על עצמם במינוים הבאים של נשיאי אירלנד בשנים: 1945, 1952, 1959, 1966, 1973, 1974, 1976, 1983, 1990, ו-1997. הלווייתו הממלכתית של אמון דה ואלירה נערכה בטירה בשנת 1975. כיום (2005) לאחר שיפוצים נרחבים, משמשת הטירה כמרכז ועדות, ואתר תיירותי עיקרי בדבלין. במהלך כהונתה של אירלנד כנשיאת האיחוד האירופי, שימשה הטירה כמקום התכנסותה של המועצה האירופית. חלקים מהכנסייה המלכותית של טירת דבלין משמשים כיום כמרכז אומנות, והטירה עצמה מארחת לעיתים הופעות רוק בשטחיה. הטירה פתוחה לציבור הרחב בדרך כלל, חוץ במקרים בהם היא משמשת למטרות רשמיות של מדינת אירלנד. הטירה מתוחזקת על ידי המשרד האירי לעבודות ציבוריות, ומאוכלסת על ידי רשויות המס של אירלנד.

      זמן באתר: שעתיים
    • Kilmainham Gaol

      כלא קילמיינהאם (באירית: Príosún Chill Mhaighneann, באנגלית: Kilmainham Gaol) היה בית כלא בקילמיינהאם, שבדבלין, אירלנד. המקום הוא כעת מוזיאון המנוהל על ידי המשרד לעבודות ציבוריות, סוכנות של ממשלת אירלנד. מהפכנים אירים רבים, כולל מנהיגי מרידת חג הפסחא של 1916, נכלאו והוצאו להורג בכלא על ידי הבריטים.

      זמן באתר: שעתיים
    • Grand Canal Dock

      Grand Canal Dock (Irish: Duga na Canálach Móire) is a Southside area near the city centre of Dublin, Ireland. It is located on the border of eastern Dublin 2 and the westernmost part of Ringsend in Dublin 4, surrounding the Grand Canal Docks, an enclosed harbour where the Grand Canal comes to the River Liffey. The area has undergone significant redevelopment since 2000, as part of the Dublin Docklands area redevelopment project. The area has been nicknamed "Silicon Docks" by Google and Facebook (a reference to Silicon Valley) as it has become a popular location for multinational technology firms such as Google, Facebook, Twitter, Linkedin, and Airbnb. The area has been the subject of debate over the balance of development and gentrification.

      זמן באתר: שעה
    • Christ Church Cathedral

      Christ Church Cathedral, more formally The Cathedral of the Holy Trinity, is the cathedral of the United Dioceses of Dublin and Glendalough and the cathedral of the ecclesiastical province of the United Provinces of Dublin and Cashel in the (Anglican) Church of Ireland. It is situated in Dublin, Ireland, and is the elder of the capital city's two medieval cathedrals, the other being St Patrick's Cathedral.

      זמן באתר: שעה
    • O'Connell Street Upper

      רחוב או'קונל (באירית: Sráid Uí Chonaill, באנגלית: O'Connell Street) הוא הרחוב הראשי של העיר דבלין. זהו אחד הרחובות הרחבים ביותר באירופה, 49 מטר רוחבו בחלקו הדרומי, ו-46 מטר בחלקו הצפוני. אורכו כ-500 מטר. שמו של הרחוב עד 1924 היה 'רחוב סקוויל'. מועצת העיר שינתה את שמו של הרחוב ככבוד לדניאל או'קונל, מנהיג לאומי אירי מהמאה ה-19 אשר פסלו מוצב בסופו של הרחוב, צופה על גשר או'קונל. הרחוב ממוקם בליבה של העיר דבלין, והוא חלק משדרה רחבה של רחובות אשר נוצרה בשלהי המאה ה-18 ועוברת לאורכה של הבירה. שדרה זו כוללת גם את גשר קרליסל (כיום נקרא גשר או'קונל), רחוב וסטמורלנד, רחוב קולג' גרין, רחוב דיים, ומסתיימת בבניין העירייה וטירת דבלין. הרחוב עצמו שוכן צפונית לנהר הליפי. השמש אשר זורחת ממזרח לרחוב ושוקעת במערבו מאירה את הצדדים הנגדיים של הרחוב לאורך שעות היממה, כאשר רובו מואר מכיוון דרום. דבר אשר גורם לרחוב להיות חמים יותר ב-2 עד 3 מעלות מאשר בגשר או'קונל ומזחי העיר. הרחוב הוא אחד המרשימים ביותר בין רחובותיה המסחריים של העיר, ובו בניינים היסטוריים רבים, אשר חלקם הגדול נבנה מחדש החל משנות העשרים של המאה ה-20 בעקבות הרס משמעותי שנגרם במהלך המאבק על העצמאות האירית ומלחמת האזרחים שבאה בעקבותיה. לרחוב סגנון של שדרה משנות ה-20 עם חותם של בניינים נאו-קלאסיים כדוגמת חנות הכלבו קלריס, מלון גרשם, ובנקים. חלקו הצפוני של הרחוב נשמר בסגנונו המקורי מהמאה ה-18. המדרכה של הרחוב רחבה בכל צד המשרתת את החנויות הפרוסות לאורכו וכביש בעל שני נתיבים לכל כיוון (במקור היו שלושה נתיבים). מדרכה ארוכה נוספת עוברת לאורכו של הרחוב בין הכבישים ובה נמצאים פסלים ואנדרטות של מנהיגים פוליטיים איריים. מראה אמצע הרחוב נשלט על ידי בית הדואר המרכזי משנת 1818 והחוד של דבלין, פסל בגובה 120 מטר (393 רגל), צורת מחט עשויה פלדת אל חלד אשר נוצר ב-2003. שני המבנים בעלי רחבה גדולה.

      זמן באתר: שעתיים
    • Christ Church Cathedral

      Christ Church Cathedral, more formally The Cathedral of the Holy Trinity, is the cathedral of the United Dioceses of Dublin and Glendalough and the cathedral of the ecclesiastical province of the United Provinces of Dublin and Cashel in the (Anglican) Church of Ireland. It is situated in Dublin, Ireland, and is the elder of the capital city's two medieval cathedrals, the other being St Patrick's Cathedral.

      זמן באתר: שעה
    • City Hall

      The City Hall, Dublin (Irish: Halla na Cathrach, Baile Átha Cliath), originally the Royal Exchange, is a civic building in Dublin, Ireland. It was built between 1769 and 1779 to the designs of architect Thomas Cooley and is a notable example of 18th-century architecture in the city.

      זמן באתר: שעה
    • The Long Room Of The Old Library At Trinity College

      The Library of Trinity College Dublin (Irish: Leabharlann Choláiste na Tríonóide) serves Trinity College and the University of Dublin. It is a legal deposit or "copyright library", which means that publishers in Ireland must deposit a copy of all their publications there, free of charge. It is also the only Irish library to hold such rights for the United Kingdom. The Library is the permanent home to the Brian Boru harp which is a national symbol of Ireland, a copy of 1916 Proclamation of the Irish Republic, and the Book of Kells. Two of the four volumes of the Book of Kells are on public display, one opened to a major decorated page and the other to a typical page of text. The volumes and pages shown are regularly changed. Members of the University of Dublin also have access to the libraries of Tallaght University Hospital and the Irish School of Ecumenics, Milltown.

      זמן באתר: שעה
הבחירה
שלך