היכן תרצה לבקר בסנט פטרסבורג

    • אתרי תיירות (17)

    • Palace Square

      כיכר הארמון (ברוסית: Дворцовая площадь) היא הכיכר הראשית של סנקט פטרבורג. שטח הכיכר הוא כ-50 דונם.

      זמן באתר: 30 דקות
    • ארמון יקטרינה

      ארמון יקטרינה (ברוסית: Ек'атерининский дворец) הוא ארמון בסגנון הרוקוקו ששימש כארמון הקיץ של קיסרי רוסיה. הארמון ממוקם בצארסקויה סלו (כפר הצאר) סמוך לארמון אלכסנדר בתחום העיירה פושקין, כ-25 ק"מ דרומית מזרחית לסנקט פטרבורג ברוסיה.

      זמן באתר: שעתיים
    • כנסיית הגואל שעל הדם

      כנסיית הגואל שעל הדם (ברוסית: Храм Спаса на Крови) היא כנסייה רוסית אורתודוקסית הממוקמת בסנקט פטרבורג שברוסיה. הכנסייה ידועה בסגנונה הרוסי הנאו-ביזנטי, והיא אחד מהאתרים הידועים ביותר בעיר. שמה הרשמי של הכנסייה הוא "קתדרלת התחייה של ישו" (Собор Воскресения Христова). שמה של הכנסייה מתייחס לבנייתה באתר שבו נרצח הצאר אלכסנדר השני ב-13 במרץ 1881 (על פי הלוח היוליאני: ב-1 במרץ).

      זמן באתר: שעה
    • קתדרלת קאזאן

      קתדרלת קאזאן (ברוסית: Казанский кафедральный собор) היא כנסייה השוכנת ברחוב נבסקי פרוספקט בעיר סנקט פטרבורג שברוסיה.

      זמן באתר: שעה
    • קתדרלת איסק הקדוש

      קתדרלת איסק הקדוש (ברוסית: Исаакиевский собор) היא הקתדרלה הגדולה ביותר בסנקט פטרבורג. היא משמשת כיום כמוזיאון. החל משנת 1991 נערכות בה גם תפילות בימים מיוחדים ובהתאם לתיאום מראש עם הנהלת המוזיאון. הקתדרלה מוקדשת לאיסק, קדוש ביזנטי מהמאה ה-4. המבנה הנוכחי הוא המבנה הרביעי שהוקם במקום לכבוד איסק הקדוש. הוא נבנה בשנים 1818–1858 בהתאם לתכנון של האדריכל הצרפתי אוגוסט מונפרן. גובה המבנה כ-101.5 מטר ושטחו הפנימי כ-4,000 מ"ר.

      זמן באתר: שעה
    • אברורה

      אברורה (ברוסית: Авро́ра) היא סיירת מוגנת של הצי הרוסי הקיסרי לשעבר, שהייתה לסמלה של מהפכת אוקטובר (1917) ברוסיה. היא עוגנת כיום בנהר נייבה בסנקט פטרבורג ומשמשת אוניית מוזיאון.

      זמן באתר: שעה
    • Admiralteystvo

      בניין האדמירליות (ברוסית: Адмиралтейство) בניין במרכז העיר סנקט פטרבורג ברובע הנושא את שמו. מהווה אחד מסמלי העיר ביחד עם פרש הנחושת וגשר הארמון הפתוח על רקע הנהר. שימש בעבר כמטה מנהלת האדמירליות (Адмиралтейств-коллегия) והצי הרוסי הקיסרי, וכיום משמש כמטהו של הצי הרוסי המודרני.

      זמן באתר: שעה
    • Peter and Paul Fortress

      את המבצר הפטרופאבלי או מבצר פֶּטְרוֹפַּבְלוֹבְסקיה (ברוסית: Петропавловская крепость - "מבצר פיוטר ופאבל") הוא המבצר המקורי של העיר סנקט פטרבורג ברוסיה ונמצא ברובע פטרוגרד בעיר. תוכנן על ידי דומניקו טרזיני ונבנה בשנת 1703. המבצר מעולם לא תפקד כמעוז להגנת העיר בפעילות צבאית. לעומת זאת כבר בשנת 1718 הוא שימש כלא לעצירים פוליטיים, ובהדרגה הפך לכלא פוליטי ראשי של האימפריה. המבצר כולל מספר מבנים, ביניהם קתדרלת פטר ופול, ששם נקברו כל הצארים הרוסיים מפטר הגדול עד אלכסנדר השלישי. בנוסף, שאריותיהם של הצאר ניקולאי השני ומשפחתו נקברו שם לאחר שנמצאו. מבנים אחרים הם מטבעה, מצודת טרובטסקוי, אולם תת-קרקעי ומוזיאון להיסטוריה של סנקט פטרבורג. ביוני 2011 נחנך משמר כבוד במבצר הפטרופאבלי, שיבצע חילופי משמרות קבועים, בדומה לחילופי המשמרות שמשמר הקרמלין מבצע במתחם הקרמלין במוסקבה. משמר הכבוד החדש, הוחזר למבצר, לראשונה מאז פירוק האימפריה הרוסית ב-1917.

      זמן באתר: שעה
    • מתחם הארמונות והגנים בפטרהוף

      מתחם הארמונות והגנים בפטרהוף (ברוסית: дворцово-парковый ансамбль Петергоф) - מתחם קיסרי הנמצא בפטרהוף על שפת המפרץ הפיני כ-29 ק"מ מסנקט פטרבורג. מקור השם הולנדי: "Peterhof" – החצר של פיוטר. עד שנת 1918 היה המתחם מקום מושבו של הקיסר. בשנה זו הפך למוזיאון. בזמן מלחמת העולם השנייה נכבש על ידי הגרמנים. כשמונת אלפים פריטים וכ-50 פסלים הועברו לשטחים פנימיים של ברית המועצות עוד לפני הכיבוש הגרמני. לאחר המלחמה החלה מלאכת השיקום של המתחם שלא הסתיימה עד היום.

      זמן באתר: שעתיים
    • גן הקיץ

      מתחם הארמונות והגנים בפטרהוף (ברוסית: дворцово-парковый ансамбль Петергоф) - מתחם קיסרי הנמצא בפטרהוף על שפת המפרץ הפיני כ-29 ק"מ מסנקט פטרבורג. מקור השם הולנדי: "Peterhof" – החצר של פיוטר. עד שנת 1918 היה המתחם מקום מושבו של הקיסר. בשנה זו הפך למוזיאון. בזמן מלחמת העולם השנייה נכבש על ידי הגרמנים. כשמונת אלפים פריטים וכ-50 פסלים הועברו לשטחים פנימיים של ברית המועצות עוד לפני הכיבוש הגרמני. לאחר המלחמה החלה מלאכת השיקום של המתחם שלא הסתיימה עד היום.

      זמן באתר: שעה
    • סנקט פטרבורג/האי ווסיליבסקי

      Vasilyevsky Island (Russian: Васи́льевский о́стров, Vasilyevsky Ostrov, V.O.) is an island in St. Petersburg, Russia, bordered by the Bolshaya Neva and Malaya Neva Rivers (in the delta of the Neva River) in the south and northeast, and by the Gulf of Finland in the west. Vasilyevsky Island is separated from Dekabristov Island by the Smolenka River. Together they form the territory of Vasileostrovsky District, an administrative division of Saint Petersburg. Situated just across the river from the Winter Palace, it constitutes a large portion of the city's historic center. Two of the most famous St. Petersburg bridges, Palace Bridge and Blagoveshchensky Bridge, connect it with the mainland to the south. The Exchange Bridge and Tuchkov Bridge across the Malaya Neva connect it with Petrogradsky Island. Vasilyevsky Island is served by Vasileostrovskaya and Primorskaya stations of Saint Petersburg Metro (Line 3 ). There are plans to build new Metro stations on Vasilyevsky Island by extending Line 4 (the Orange Line) to the Island. In addition, the island is serviced by bus routes and tramway lines.

      זמן באתר: שעתיים
    • Pavlovskiy Dvorets

      Pavlovsk Palace (Russian: Павловский дворец) is an 18th-century Russian Imperial residence built by the order of Catherine the Great for her son, Grand Duke Paul, in Pavlovsk, within Saint Petersburg. After his death, it became the home of his widow, Maria Feodorovna. The palace and the large English garden surrounding it are now a Russian state museum and public park.

      זמן באתר: שעתיים
    • Smolny Cathedral

      Smolny Convent or Smolny Convent of the Resurrection (Voskresensky), located on Ploschad Rastrelli, on the bank of the River Neva in Saint Petersburg, Russia, consists of a cathedral (sobor) and a complex of buildings surrounding it, originally intended for a convent.

      זמן באתר: שעה
    • Домик Петра I

      The cabin of Peter the Great (Russian: Domik Petra I or Domik Petra Pervogo or Domik Petra Velikogo) is a small wooden house which was the first St Petersburg "palace" of Tsar Peter the Great. The log cabin was constructed in three days in May 1703, by soldiers of the Semyonovskiy Regiment. At that time, the new St. Petersburg was described as "a heap of villages linked together, like some plantation in the West Indies". The date of its construction is now considered to mark the foundation of the city. The design is a combination of an izba, a traditional Russian countryside house typical of the 17th century, and the Tsar's beloved Dutch Baroque, later to evolve into the Petrine Baroque. Peter built similar domiki elsewhere in Russia - for example, in Voronezh, and Vologda. The wooden cabin in St. Petersburg covers only 60 square metres (650 sq ft) and contains three rooms - living room, bedroom, and study. It has large ornate windows and a high hipped roof of wooden tiles. Inside, the wooden walls were painted with red oil to resemble brick, and the rooms came to be known as the "red chambers" (krasnyie khoromtsy). There are no fires or chimneys, as it was intended to be used only in the warmer summer months. It was occupied by the Tsar between 1703 and 1708, while Peter supervised the construction of the new imperial city and the Peter and Paul Fortress. The cabin was moved to its present location, 6 Petrovskaia Naberezhnaia, in 1711 from its original site on the north bank of the River Neva close to the present Winter Palace. Peter had it encased for its protection within a red brick pavilion in 1723, and ordered that it be preserved for posterity as a memorial to his modesty, and the creation of St. Petersburg ex nihilo. Catherine the Great ordered the shelter for the cabin to be renovated in 1784, and the protective brick pavilion was reconstructed by Nicholas I in the 1840s. Nicholas I also had the bedroom converted into a chapel dedicated to Christ the Redeemer, and iron railings were added in 1874. Peter's domiki were used to mark significant dates, such as the bicentenary of Peter's birth in 1672. They became a centre of devotion to the tsar, the Russian Orthodox Church, and the Russian motherland (rodina). An image of the log cabin was included on the Peter the Great Fabergé egg, created in 1903 to celebrate the bicentenary of the founding of St. Petersburg. After the Russian Revolution, they became symbols of Russian heroic labour. A prized national monument, the contents were removed, and the Cabin was boarded up and camouflaged during the Second World War. It was the first St. Petersburg museum to reopen in September 1944, after the end of the Siege of Leningrad. Personal and domestic objects owned and used by Peter are still displayed within, and a bust of Peter by Parmen Zabello stands outside. The cabin is open to the public as a branch of the Russian Museum.

      זמן באתר: שעה
    • Rostral'naya Kolonna

      A rostral column is a type of victory column, originating in ancient Greece and Rome where they were erected to commemorate a naval military victory. Traditionally, rostra – the prows or rams of captured ships – were mounted on the columns. Rostral columns of the modern world include the Columbus Memorial at Columbus Circle in New York City, and the paired Saint Petersburg Rostral Columns.

      זמן באתר: 30 דקות
    • Nevsky Prospect

      נבסקי פרוספקט או שדרת נבסקי (ברוסית: Не́вский проспе́кт) היא הרחוב הראשי של העיר סנקט פטרבורג שברוסיה. אורכו 4.5 ק"מ מבניין האדמירליות עד למנזר אלכסנדר נבסקי. השדרה חוצה את נהר מויקה והפונטנקה (הגשר הירוק וגשר אניצ'קוב) וחוצה את תעלת גריבוידוב (על גשר קאזאן). רוחב השדרה נע בין 25 מטרים ל-60 מטרים בקטעים מסוימים.

      זמן באתר: שעתיים
    • תיאטרון מרינסקי

      תיאטרון מריאינסקי (ברוסית: Мариинский театр; בעברית הוא נקרא גם: תיאטרון מרינסקי) הוא תיאטרון בסנקט פטרבורג שנפתח בשנת 1860 והיה בין התיאטראות הגדולים של סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 ברוסיה. התיאטרון כולל להקת בלט ואופרה. התיאטרון נקרא על שמה של הקיסרית מריה אלכסנדרובנה, אשתו של אלכסנדר השני. פסלה של מריה הוצב בכניסה הראשית לתיאטרון. במשך השנים הוחלף שמו בהתאם לנסיבות הפוליטיות. לאחר מהפכת אוקטובר שמו של התיאטרון היה "התיאטרון הממשלתי לבלט ואופרה". בשנת 1935 נקרא התיאטרון על שם סרגיי קירוב. לכן תקופה ארוכה להקת הבלט שלו נקראה "בלט קירוב". בשנת 1992 חזר התיאטרון לשמו המקורי.

      זמן באתר: שעה
    • מוזיאונים ותרבות (5)

    • Kunstkamera

      The Kunstkamera (or Kunstkammer; Russian: Кунсткамера) is the first museum in Russia. Established by Peter the Great and completed in 1727, the Kunstkammer Building hosts the Peter the Great Museum of Anthropology and Ethnography (Russian: Музей антропологии и этнографии имени Петра Великого Российской академии наук), with a collection of almost 2,000,000 items. It is located on the Universitetskaya Embankment in Saint Petersburg, facing the Winter Palace.

      זמן באתר: שעה
    • ארמיטאז'

      אֶרְמִיטָאז' (ברוסית: Эрмитаж) הוא מוזיאון בסנט פטרבורג שברוסיה, המוזיאון לאמנות הגדול ביותר ברוסיה שנחשב לאחד המוזיאונים הוותיקים והחשובים ביותר בעולם לאמנות. האוסף הכביר של הארמיטאז' מוצג בשישה בניינים, שהראשי בהם הוא ארמון החורף, מבנה ששימש כמקום מגוריהם הרשמי של הצארים הרוסים. מבנה המוזיאון הראשי, ארמון החורף, שוכן אל מול כיכר הארמון שבמרכז סנקט פטרבורג, על גדות נהר הנבה. מוזיאון ארמיטאז׳ מיוצג בארץ על ידי נציגות רשמית של קרן מוזיאון ארמיטאז׳ ישראל.

      זמן באתר: שעה
    • המוזיאון הרוסי

      המוזיאון הרוסי הממלכתי (ברוסית: Государственный Русский музей) הוא מוזיאון לאמנות רוסית בסנקט פטרבורג. המוזיאון הוא בעל האוסף הגדול של האומנות הרוסית מכל הזמנים. המוזיאון הוקם ב-13 באפריל 1895 בהתאם לצו של ניקולאי השני לזכר אביו אלכסנדר השלישי (שעל שמו נקרא במקור), ונפתח לציבור בשנת 1898. האוסף המקורי של המוזיאון היה על בסיס יצירות אמנות מהארמיטאז', מארמון אלכסנדר ומהאקדמיה הרוסית לאומנות. לאחר שנת 1917 מספר רב של אוספים פרטיים עברו למוזיאון. הבניין הראשי של המוזיאון הוא ארמון בסגנון נאו-קלאסיציזם שנבנה במהלך השנים 1819-1825 והיה מעונו של הנסיך הגדול. בנוסף לבניין הראשי עברו לרשות המוזיאון בניינים נוספים. אוסף המוזיאון כולל בסך הכול כ-400 אלף פריטים, ביניהם אוסף עשיר של איקונינות רוסיות החל מהמאה ה-12, וכן אוסף עשיר של תמונות של ציירים רוסים של המאה ה-18 וה-19: ולדימיר בורוביקובסקי, דמיטרי לויצקי, איוואן מרטוס, אורסט קיפרנסקי, אלכסיי ונציאנוב, קארל ברולוב ואלכסנדר איוואנוב. בסוף שנות ה-90 של המאה ה-20 צורפה טירת מיכאילובסקי למוזיאון ועתה מוצגות בו תערוכות מאוסף המוזיאון.

      זמן באתר: 3 שעות
הבחירה
שלך